- Socialinis darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį socialinio darbo krypties išsilavinimą;
- būti susipažinęs su teisės aktais, konvencijomis ir (ar) kitais dokumentais, reglamentuojančiais asmenų su negalia teises ir jų įgyvendinimą praktikoje;
- vadovautis socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės etikos standartais;
- gebėti savarankiškai priimti sprendimus;
- gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo darbą, įvertinti vykdomą veiklą, iškelti veiklos tikslus;
- taikyti socialinio darbo metodus praktinėje veikloje;
- gebėti dirbti komandoje;
- mokėti analizuoti, kaupti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
- turėti žinių apie darbą su intelekto ir psichosocialinę negalią turinčiais asmenimis;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius, mokėti dirbti Microsoft Office programomis;
- būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.
- Socialinis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
- įtraukdamas Namuose gyvenantį asmenį (toliau – paslaugų gavėjas) atlieka išsamų asmens pagalbos poreikių vertinimą;
- rengia ir atnaujina individualų socialinės globos planą (ISGP), jame nurodydamas pagalbos būdus ir priemones teigiamam asmens situacijos pokyčiui pasiekti;
- inicijuoja ISGP peržiūrėjimą pasikeitus paslaugų gavėjo sveikatos ir (ar) emocinei būklei, poreikiams ar kitoms aplinkybėms;
- naudoja tinkamus ir suprantamus komunikacijos būdus (alternatyvios komunikacijos, lengvai suprantamos kalbos ir kt.), siekiant efektyviai bendrauti su paslaugų gavėjais ir įtraukti juos į sprendimų priėmimo procesus;
- periodiškai peržiūri paslaugų gavėjų asmens dokumentų (asmens tapatybės kortelės, neįgalumo pažymėjimo ir kt.) galiojimo datas, inicijuoja dokumentų pratęsimą;
- periodiškai (ne rečiau kaip kartą per metus) atnaujina informaciją paslaugų gavėjų asmens bylose;
- vadovaudamasis socialinio darbo vertybėmis ir profesine etika, taikydamas įvairius įgalinimo būdus, padeda paslaugų gavėjams spręsti socialines ir tarpusavio santykių problemas;
- užtikrina, kad Namų aplinka būtų saugi, pritaikyta ir palanki paslaugų gavėjų savijautai bei gerovei, rūpinasi gyvenamųjų patalpų estetiniu apipavidalinimu, aprūpinimu būtinais baldais, minkštu inventoriumi ir kt.;
- organizuoja Namo aplinkos tvarkymą, įtraukia paslaugų gavėjus į jos priežiūrą bei tvarkymą, atsižvelgdamas į jų gebėjimus ir galimybes;
- perka maisto produktus, užtikrina, kad maisto produktų pirkimo procese būtų kuo labiau įtraukiami paslaugų gavėjai, atsižvelgiant į jų gebėjimus ir galimybes, deleguojant jiems tinkamas užduotis bei suteikiant reikiamą pagalbą ir mokymą, įtraukia paslaugų gavėjus į maisto ruošos ir pateikimo procesą;
- užtikrina paslaugų gavėjų sveikatos priežiūros poreikių tenkinimą: pagal poreikį registruoja ir lydi pas asmens sveikatos priežiūros specialistus, padeda užtikrinti sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijų įgyvendinimą, užtikrina paslaugų gavėjų aprūpinimą paskirtais medikamentais ir (ar) medicinos priemonėmis;
- rūpinasi ir padeda paslaugų gavėjams disponuoti asmeninėmis lėšomis, moko elgesio su pinigais įgūdžių, atsako už paslaugų gavėjų, kuriems nustatytas visiškas ar dalinis nesavarankiškumas finansų valdymo srityje, asmeninių lėšų tikslingą panaudojimą;
- teikia ataskaitas apie paslaugų gavėjų asmeninių lėšų panaudojimą;
- skatina ir palaiko paslaugų gavėjų savarankiškumą, padedant jiems įgyti ir tobulinti kasdienio gyvenimo įgūdžius bei savarankiškumo įgūdžius;
- organizuoja paslaugų gavėjų užimtumą Namuose ir bendruomenėje;
- skatina dalyvavimą bendruomenės veikloje, padedant paslaugų gavėjams integruotis ir įgyti socialinius įgūdžius;
- bendradarbiauja su įstaigomis, organizacijomis, teikiančiomis laisvalaikio, dienos globos ir (ar) užimtumo paslaugas, motyvuoja paslaugų gavėjus įsitraukti į kitų organizacijų veiklą;
- padeda adaptuotis naujai atvykusiam paslaugų gavėjui Namų aplinkoje, planuoja paslaugas (sveikatos, specialiąsias, socialinių įgūdžių lavinimo ir t.t.) ir priemones adaptacijos laikotarpiu;
- pasitelkia įvairių sričių specialistus (psichologus, gydytojus ir kt.), sprendžiant paslaugų gavėjų socialines, buitines, konfliktines ar krizines situacijas, bendradarbiauja su kitų įstaigų (švietimo, ugdymo, sveikatos priežiūros, teisėsaugos ir kt.) specialistais, asmens tėvais, globėjais ar kitais artimaisiais, sprendžiant iškilusias problemas ir ieškant efektyvių pagalbos būdų;
- prireikus teikia informaciją ir pasiūlymus socialinio darbo klausimais Globos namų direktoriui ar jo paskirtiems asmenims, siekdamas socialinių paslaugų gavėjų socialinės gerovės;
- telkia Namo darbuotojus bendram komandiniam darbui, kartu analizuoja, planuoja priemones, metodus darbui su paslaugų gavėjais, skatina siekti bendrų tikslų;
- periodiškai organizuoja Namo darbuotojų ir (ar) paslaugų gavėjų susirinkimus bendriems klausimams aptarti;
- stebi kaip individualios priežiūros darbuotojai vykdo savo funkcijas ir informuoja tiesioginį vadovą apie darbines problemas, susijusias su individualios priežiūros darbuotojų darbo kokybe;
- informuoja apie įvykusius nekasdienius (neigiamo pobūdžio) atvejus socialinės globos padalinio vadovą ir (ar) socialinės globos padalinio vadovo pavaduotoją, aktyviai dalyvauja planuojant pagalbos priemones, analizuojant priežastis ir numatant prevencines priemones, kad panašaus pobūdžio atvejai nepasikartotų ateityje;
- teikia veiklos ataskaitas ir (ar) informaciją apie darbo rezultatus;
- žymi informaciją apie paslaugų gavėjo trumpalaikį išvykimą iš Namų ir likus 2 dienoms iki einamojo mėnesio pabaigos pateikia duomenis Globos namų administratoriui. Nesant darbe paveda šį darbą atlikti individualios priežiūros darbuotojui;
- teikia informaciją Globos namų ūkio ir aptarnavimo padalinio vadovui apie Namų vandens skaitiklio ir elektros energijos apskaitos prietaisų rodmenis;
- laikosi konfidencialumo, informaciją apie paslaugų gavėjus teikia tik įstatymų numatytais atvejais, siekiant apginti jų interesus;
- periodiškai tobulina savo profesinę kompetenciją ne mažiau kaip 16 akademinių valandų per kalendorinius metus, tobulina savo profesinius įgūdžius dalyvaudamas mokymuose, seminaruose ir konferencijose, bei dalijasi įgyta patirtimi su kolegomis;
- periodiškai, ne rečiau kaip kartą per metus, tikrinasi sveikatą;
- laikosi vidaus tvarkos taisyklių, patvirtintų tvarkų reikalavimų, saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos reikalavimų;
- vykdo kitus tiesioginio vadovo ir (ar) Globos namų direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo socialiniam darbui, socialinės globos padalinio vadovo pavedimus savo kompetencijos klausimais.